[LOVE] Amsterdam

Amsterdam, wat ben je leeeeeeeeeeuk!

Hoe kan het ook anders dan dat mijn eerste echte artikel zou gaan over niets minder dan… Amsterdam, mijn favoriete Nederlandse stad.
Regelmatig bezocht ik mijn favoriete stad en toen ik ongeveer 14 was, wist ik het zeker: ik moest en zal ooit verhuizen naar Amsterdam.
Inmiddels zit ik er al 7 weken, dus dat kan ik al van mijn lijstje afstrepen.

Als ik aan mensen vertel dat ik tijdelijk, voor stage, naar Amsterdam ben verhuisd, krijg ik regelmatig deze reactie: ‘Maar waarom?!’
Degene die dit vragen zijn vaak niet gecharmeerd van Amsterdam. Dan is het mijn beurt om te reageren: ‘Maar waarom?!’
Als deze vraag aan mij gesteld wordt, vraag ik vaak: ‘Maar als jij naar Amsterdam gaat, waar kom je dan?’ Hier op is het antwoord vaak heel erg eenvoudig en stiekem al een beetje te raden: omgeving Dam en Kalverstraat.

Amsterdam heeft zoveel pracht en praal, en nee… dat vind je inderdaad niet in de Kalverstraat.
De kleine, wat minder bekende, afgelegen maar vooral charmante straatjes is wat Amsterdam zo leuk maakt.
En nee, natuurlijk is er niets mis met de Kalverstraat. Daar zit immers nog steeds mijn geliefde winkel Zara en niet te vergeten zit op de Dam de Bijenkorf.

Ik kan zo genieten als ik op mijn tweedehandse rammel fiets door Amsterdam fiets, zelfs als het regent.
De mensen hier zijn lekker zich zelf, alles kan en niets is te gek (Oké, als je rond loopt in een of ander Pino pak met een witte doorschijnende legging en alles erop en eraan, word je misschien wel even raar aangekeken. Maar hey, dat is niet zo gek toch…)

Dat ik Amsterdam leuk vind is niet de enige reden dat ik naar Amsterdam ben verhuist. Voor mijn opleiding moest ik namelijk 10-12 weken stage lopen. Omdat het nu wel duidelijk is hoe groot mijn liefde voor Amsterdam is, kon het ook niet anders dan dat ik die 12 weken daar door zou gaan brengen.

Het is zo’n wereld van verschil met het dorpje waar ik 18 jaar gewoond heb. Daar is nooit iets te beleven, een saaie ingekakte bedoeling. Hier stap ik mijn deur uit en er is meteen van alles te doen en te beleven.
Ik heb al zo veel leuke hotspots ontdekt. Misschien wil ik die later nog wel met jullie delen… 😉

Liefs,

Julia.

8 Comments

  1. Amsterdam is geweldig. Ik droomde altijd al van Amsterdam, daarom ben ik ook drie jaar geleden vanuit mijn geboortestad Rotterdam, naar Amsterdam verhuisd. Ik zou nooit meer anders willen!

Geef een reactie

