[LOVE] Strijp-S Eindhoven

Gisteren, maandag 19 oktober, heb ik een bezoekje gebracht aan de Dutch Design Week in Eindhoven. Persoonlijk vond ik het dit jaar erg tegenvallen.. Erg jammer, maar wat totaal niet tegenviel was Strijp-S. 

De dag begon voor ons op Strijp-S, en daar zijn we dan ook de hele dag blijven hangen. We gingen dus eigenlijk voor de Dutch Design Week, maar de dingen die wij écht leuk vonden waren helemaal niet Design Week gerelateerd! Oeps..

De sfeer op Strijp-S is zo lekker, relaxt en ongedwongen. Het is er erg industrieel, omdat het vroeger natuurlijk een bedrijventerrein was van Philips. Tegenwoordig valt er van alles te beleven, I love it!

The Pastry Club
Dit was het eerste wat we tegenkwamen. De buitenkant maakte me nieuwsgierig dus ik besloot door de raam een snelle blik naar binnen te werpen. WAUW! Hier MOET ik naar binnen, dacht ik. Eenmaal binnen was het zoeken naar een plaatsje, want het was echt mega druk. Helaas was er voor ons geen plaats meer, maar heb ik wel even goed rondgekeken. Een vitrine vol met de lekkerste taartjes, cakejes en chocolaatjes. Ja, hier ga ik zeker nog een keer voor terug!

Radio Royaal
Radio Royaal is gevestigd in Philip’s voormalige energiehuis. Dertienhonderd vierkante meter onopgepoetst industrieel design met een frans-duitse keuken, beter kan het niet worden toch?! Daarnaast kan ik zeggen dat het eten méga lekker is. Het is echt een beleving om daar een hapje te eten, zeker een aanrader.

Ketelhuis
Het ketelhuis is denk ik wel een van de bekendste restaurants van Strijp-S. Het ziet er dan ook geweldig uit. Zelf heb ik er nog nooit gegeten, maar daar heb ik wel hele goede verhalen over gehoord. Tijdens de DDW hebben we buiten wat gedronken bij een grote vuurkorf, heerlijk sfeertje! Ook hier kom ik zeker nog eens terug om een hapje te eten.

Urban shopper
Dit is het winkelhart van Strijp-S en het is de hemel. In deze voormalige Philips fabriekshal zitten zo’n 20 kleine bijzondere winkeltjes gevestigd op het gebied van: design, fashion, beauty, vintage, hair, books, kids, lifestyle, furniture en zelfs bicycles. Uuuuren kan ik hier rondlopen, het is zó leuk. Pas wel op.. Het pand verlaten met lege handen is een hele uitdaging.

Vershal het Veem
Dit is een grote markthal waar allerlei kleine stands in te vinden zijn. Je kunt het behalve wat eten en proeven, ook gewoon je boodschappen doen. Zo is er een stand met allerlei soorten kazen, maar ook met allerlei soorten vleeswaren. Echt een enorm leuk concept!

Dit waren mijn hotspots op Strijp-S! Echt een aanrader om een keer een dagje voor uit te trekken. De Dutch Design Week duurt tot 25 oktober, maar ook daarna is Strijp-S nog steeds heel erg leuk!

Heb jij Strijp-S al een keer bezocht? Of ben je het nog van plan?

Liefs, Julia.

8 gedachtes over “[LOVE] Strijp-S Eindhoven

  1. Ik vond de Dutch Design Week ook wat tegenvallen. Ik ben jammer genoeg niet bij Strijp S geweest 😦
    Had ik eigenlijk wel even moeten doen.
    Xx

Geef een reactie

