[LOVE] Favourite materials

Een apart materiaal maakt vaak een object of zelfs ruimte net iets specialer. Het vervangen van standaard materialen door wat apartere materialen kan erg verassend uitpakken. Vandaag daarom voor jullie mijn 3 favoriete materialen voor in het interieur!

1. Marmer
Ja.. Ik weet het. Ik heb er al ooit een blogpost over geschreven, maar ik dit materiaal kon echt zeker niet ontbreken. Het is echt óveral toepasbaar; Op vloeren, wanden, decoratie stukken, meubels, noem maar op! Marmer is zéker mijn absolute favoriet.

2. Kurk
Kurk zie je steeds meer terug komen, en dan met name in het Scandinavische interieur. Kurk is, in tegenstelling tot je misschien had verwacht, een bijzonder sterk materiaal. Net als marmer is het (bijna) overal toepasbaar. Ook is kurk erg geluiddempend, win win situatie dus.

3. Velours
Velours, ook wel fluweel, wordt vaak als oubollig en ouderwets ervaren. Maar die tijd is geweest. Velours heeft namelijk een geheel nieuw leven in geblazen. Meubelen bekleed met velours, verlouse gordijnen.. Ik vind het helemaal geweldig! Het geeft een erg luxe, chique maar tegelijkertijd ook stoere look aan de ruimte.


Bron: Pinterest.

Wat vinden jullie van deze materialen? En wat is jullie absolute favoriete materiaal voor in het interieur?

Liefs,
Julia.

2 Comments

Geef een reactie

