[DESIGNER] Marcel Wanders

Ik hou van ontwerpers met een eigen stijl. Dat wanneer zij iets ontwerpen, je direct herkent van wie het is. Bij Marcel Wanders kan je bijna niet om zijn ontwerpen heen. You hate it, or love it (I love it).

Marcel Wanders behoord wereldwijd tot de top 5 ontwerpers voor inrichting en product design. Zijn ontwerpen zijn alles behalve standaard. Ze zijn enorm sprekend en creatief.

Het leuke aan Marcel Wanders vind ik dat je zijn ontwerpen direct herkent. Hij heeft zo’n enorm eigen en aparte stijl, dat je meteen weet dat hij achter het ontwerp zit.

Marcel Wanders ontwerp dus niet alleen interieurs. Hij ontwerpt ook producten voor onder anderen zijn designlabel Moooi.

Eén van mijn favoriete producten van Marcel Wanders is toch wel de Knotted Chair. Met dit ontwerp is hij overigens ook bekend geworden. Je kan dus wel zeggen dat dit zijn aller eerste succesvolle ontwerp is geweest. Of ik de stoel echt heel erg mooi vind? Nee.. Maar ik vind het ontwerp wel echt fantastisch. 11products_knottedfuture_image2_.jpg

 

Van zijn interieur projecten is die van het Andaz hotel in Amsterdam toch zeker wel favoriet. WAUW! Zoals ik eerder al zei: je herkent meteen dat dit is ontworpen door Marcel Wanders. You love it, or hate it. Nou, I love it! Ik vind het ontwerp helemaal geweldig en zou zoooo graag een keer een nachtje in dit hotel door willen brengen. Helaas betaal je daar ook heel veel voor…

Het leuke aan dit ontwerp vind ik dat het Delfts blauwe thema overal in terug komt, de ene keer wat subtieler dan de andere keer. Ook de lobby is alles behalve standaard (zoals we natuurlijk van hem gewend zijn).

andaz_amsterdam_prinsengracht_004_625x417

mw_andaz_hotel_093_625x417

andaz_amsterdam_prinsengracht_048_625x417

Het is misschien een beetje hysterisch, maar op de een of andere manier vind ik het tegelijkertijd ook weer rust uitstralen. Er worden veel verschillende materialen en patronen met elkaar gecombineerd, maar door deze goed op elkaar af te stemmen, vormt het toch één geheel. Ik vind het echt prachtig!

Wat vinden jullie van de ontwerpen van Marcel Wanders? Do you love it, or do you hate it?

Liefs,
Julia.

1 Comment

Geef een reactie

