[LOVE] Danisch Design

In mijn blogpost over Kopenhagen vertelde ik al over het geweldige Deense design. Dat een Scandinavisch interieur helemaal van nú is en ik erg onder de indruk was van het Deense design, ga ik er vandaag een blogpost aan wijden! 

Onder Scandinavië vallen officieel gezien Denemarken, Zweden en Noorwegen. Het Scandinavische interieur kent iedereen wel: het is licht en less is more. Maar ook hier komt binnenkort nog een aparte blogpost over!

Deens design is vaak strak en minimalistisch, dit houdt in dat de vormen zo eenvoudig mogelijk zijn. Hierdoor straalt het in zijn geheel rust uit. Wat je vaak terug ziet in het Deense design is het kleurgebruik van zwart, wit en grijs. Mochten ze bij een ontwerp voor kleur willen gaan, wordt er vaak gekozen voor pasteltinten omdat deze rustig zijn voor het oog.

Naast dat het Deense design eenvoud en rust uitstraalt, is het vaak ook nog eens hartstikke duurzaam en vaak ook enorm functioneel, wat willen we nog meer?!

De bekendste, en mijn favoriete Deense merk is toch wel HAY. HAY is als merk eigenlijk een korte samenvatting van alles wat ik hierboven heb verteld. HAY werkt vaak samen met de meest getalenteerde designers, die zorgen voor weer een prachtige collectie. Mijn absolute HAY favorieten?

thumb-2-HAY-Juni-41016_2014-9-1_11-41-29.jpg
HAY Wooden Hand.

Dit is denk ik wel één van de bekendste designs van HAY. Het houten handje. Terug te zien in erg veel interieurs, en ja… Ook in die van mij!

26
HAY All about a Chair (AAC20/AAC21)

Behalve dat HAY erg sterk is in accessoires en kantoorartikelen, hebben ze ook prachtige meubels. De stoel klassieker All about a Chair, die waarschijnlijk ook bij vele al bekend is, kon dan ook niet in mijn HAY favorieten ontbreken.

Andere bekende Deense design merken? Denk aan House DoctorFerm Living en natuurlijk nog véél meer!

Wat vinden jullie van het Deense Design?

Liefs,
Julia.

3 Comments

Geef een reactie

