[INTERIOR] All black everything

Zwart. Eén van mijn favoriete ‘kleuren’. Niet alleen in het interieur, maar ook mijn outfits zijn 9/10 keer zwart. I just love it! Zwart kan door gaan voor zowel stoer als chique, een combinatie die ik zelf erg tof vind. 

Zwart in het interieur is een erg gedurfde kleur. Kleine accessoires of stoelen zijn voor veel mensen nog wel te doen, maar het verven van hele muren in een zwarte kleur is vaak iets wat mensen niet aandurven. Het zou de ruimte klein en vooral heel donker maken, maar niets is minder waar!

Een helemaal zwarte ruimte vind ik persoonlijk erg gaaf. Het kan een hele chique, of juist een hele stoere uitstraling aan de ruimte geven. Kijk wel uit dat je de boel niet gaat overdrijven, en er ook nog een aantal items aan het geheel toe te voegen in een andere kleur. Dit maakt het geheel wat luchtiger en minder zwaar. Kies bijvoorbeeld voor een mooie houten vloer, of een strak wit plafond. Dit zorgt ervoor dat de ruimte van de kamer niet kleiner lijkt.

Durf je het toch niet helemaal aan om een gehele muur, of zelfs ruimte, zwart te verven? Doe het dan voor 2/3 deel, zodat er nog een witte rand overblijft. Dit geeft een erg toffe touch aan het interieur. Het verlicht het geheel en maakt het een stuk lichter. Tip: De rand waar zwart en wit elkaar meeten, hoeft ook niet heel strak te zijn. Door deze ‘slordig’ te maken, geeft het een ruw randje en wordt het wat minder saai.

Klaar voor de inspiratie?

Bron: My unfinished home.                   Bron: Home Design Ideas.

Bron: Interiors By Studio M.                 Bron: The Decorista.

Bron: Peter Fehrentz.                                    Bron: Interiors By Studio M.

Bron: My Domaine.                                          Bron: Leibal.

Wat vinden jullie van een all black interieur? Zouden jullie hier voor kiezen? Of toch liever iets met wat meer kleur?

Liefs, Julia.

Psst.. Vergeet me niet te volgen op Facebook, Twitter, Instagram en Pinterest.

9 Comments

  1. Allereerst, superleuke foto’s! Ik vind zelf de combinatie zwart wit heel erg mooi, met een accent van koperkleur o.i.d. Ik vind zwart alleen misschien iets te donker worden denk ik. Maar ieder zijn smaak!

  2. Wat een prachtige foto’s. Ik hou ook van zwart. Mijn bedoeling was in mijn interieur donker kleuren te gebruiken, , maar om praktische redenen is het toch wit geworden. Ik heb wel een zwarte eettafel 😍 en de slaapkamer is wel vrij donker (zwarte vloerbedekking en zwart bed). Dus we delen onze liefde voor zwart !! 😍

Geef een reactie

