[INTERIOR] Herringbone floor

Op de vraag: ‘welke vloer heeft jouw droomhuis?’ is er één heel simpel antwoord: een houten visgraat vloer, for sure. 

Waarom? Nou, ik vind deze vloeren échte sfeermakers in het interieur. Wie mij een beetje kent, weet dat ik hou van alles wat niet standaard is (of wel standaard, maar dan met een twist). En een visgraat vloer is, juist, alles behalve standaard. Het geeft even net een andere twist en gevoel aan een ruimte.

Over een twist gesproken… Probeer het visgraat patroon ook eens met andere materialen dan met hout. Denk bijvoorbeeld aan marmer, natuursteen of zelfs staal. Zo heb je écht totaal iets anders. Ook leuk: een combinatie van verschillende materialen. Bijvoorbeeld een houten voer die overloopt in een tegel vloer in visgraat motief, wat een super speels resultaat geeft. Ook zorgt dit er, onbewust, voor dat een ruimte in tweeën wordt gedeeld en er zo verschillende hoekjes gecreëerd kunnen worden. Genoeg keuze en opties dus!

Het leuke? Door de vele opties is de visgraat vloer is in bijna elk interieur toe te passen. Van modern tot klassiek, een visgraat vloer is bijna niet meer weg te denken. Het geeft een erg warme maar vooral karakteristieke uitstraling aan de ruimte. Visgraat is trouwens niet alleen leuk om toe te passen in een vloer. Denk bijvoorbeeld ook aan een visgraat patroon tegen de muur, of zelfs bewerkt in meubelen zoals (bijzet)tafels. Of beide.. Zo breng je het patroon weer terug in de ruimte en wordt het wat meer één geheel. I like!

Kijken jullie mee naar wat inspiratie?

Bronnen: Foto 1: Behance – Foto 2: Pinterest – Foto 3: House & Garden – Foto 4: Dezeen – Foto 5: Woontrendz – Foto 6: Remodelista 

Wat vinden jullie van het visgraat patroon in het interieur? Let me know!

Liefs, Julia.

Pssst.. Vergeet me niet te volgen op Facebook, Twitter, Instagram en Pinterest!

9 gedachtes over “[INTERIOR] Herringbone floor

  1. Prachtige foto’s! Ik vind een houten vloer sowieso al een ultieme sfeermaker in huis, maar in visgraatmotief is ie extra stijlvol! Ik vind het wel beter passen in een wat klassieker interieur, dus wat dat betreft past een ‘gewoon’ motief beter bij mij denk ik 😉

Geef een reactie

