[DIY] Iron mesh moodboard

Eerder vertelde ik in deze blogpost al dat jullie nog een DIY van me tegoed hadden. Vandaag is het zover: ik heb namelijk (eindelijk) mijn Iron Mesh Moodboard gemaakt!

Het heeft eventjes geduurd, maar ik heb dan eindelijk mijn versie gemaakt! Na flink wat inspiratie op te hebben gedaan, wat jullie allemaal hebben kunnen zien, ben ik naar de Karwei gegaan om mijn ideeën uit te kunnen gaan werken. Ik moet eerlijk bekennen dat hij nog niet helemaal af is, ook al denk ik dat hij nooit af zal zijn.

Het idee van mijn moodboard is: een reisbord. Een bord waarop ik mijn polaroids uit kan stallen van mijn favoriete vakanties met de leukste mensen. Omdat ik mijn polaroidcamera nog niet zo lang heb, heb ik nog maar polaroids van één vakantie. Hij is nu dus nog een beetje aan de kale kant.. Maar daar komt snel verandering in. Ik heb namelijk nog erg leuke tripjes gepland staan! Wanner er nieuwe dingen bij komen op mijn moodboard, zal ik dit met jullie delen op mijn Instagram, hou die dus goed in de gaten!

Omdat ik totaal iets anders wilde en ik veel gouden accenten in mijn kamer heb, besloot ik om mijn moodboard goud te sprayen. Hoe dit proces verder is verlopen? Dat ga ik jullie nu vertellen!

Alles wat ik nodig had voor de project heb ik bij de Karwei gekocht. Dus laten we beginnen met deze DIY!

  • Gaas paneel in de afmeting naar keuze;
  • Verfspray in een kleur naar keuze (dit is optioneel. Wanneer je jou moodboard wit of zwart wilt hebben, kan je die gewoon in die kleuren kopen!);
  • Staalborstel;
  • Vijl;
  • Leuke klemmetjes, washi tape, etc.;
  • Quotes, foto’s, posters, etc. die jij aan jou moodboard wil bevestigen.

Stap 1: Borstel met een staalborstel alle overtollige staal frutsels (is dit een woord? Nou ja, bij deze) van het gaas paneel af, om zo een zo mooi mogelijk resultaat te krijgen met het spuiten.

IMG_0065

Stap 2: Zorg ervoor dat je eventuele scherpe randjes en haakjes die aan je gaas paneel zitten verwijderd door middel van een vijl. Zo kan je je niet bezeren en zorg je ervoor dat de posters e.t.c. die je eraan bevestigd heel blijven.

IMG_0066

Stap 3: Deze stap is optioneel. Wanneer je er voor kiest om je gaas paneel te gaan spuiten, zorg je voor een goede ondergrond voor je paneel die vies mag worden. Omdat er heel veel open plekken zitten in het gaas paneel gaat er nogal wat product verloren. Zorg dat je het spuiten van het gaas paneel doet in de open lucht, of eventueel met een mondkapje om jezelf te beschermen.

IMG_0067

Stap 4: Laat het drogen! Dit is heel belangrijk. Je wilt natuurlijk je interieur en jezelf niet vies maken met verf. Even geduld hebben voor het aller mooiste resultaat.

IMG_0068

Stap 5: Nu je ‘Iron Mesh Moodboard’ helemaal klaar is voor gebruik, kan je hem gaan decoreren. Doe dit met persoonlijke foto’s en jouw favorieten elementen om het lekker persoonlijk te maken. Ik koos zoals ik al vertelde voor een reisbord, waar ik mijn polariods aan kan bevesitgen samen met mijn scratch map.

IMG_0069

Zijn jullie net zo enthousiast als ik over de Iron Mesh Moodboard?  Laat het me vooral weten wanneer jij jouw eigen variant hebt gemaakt door een foto te plaatsen op Instagram, Twitter of Facebook en mij te taggen. Ik ben erg benieuwd naar jullie creaties!

Liefs, Julia.

Pssst.. Je kan me nu ook volgen op Facebook, Pinterst, Twitter én Bloglovin

 

29 Comments

Geef een reactie

