[INSIDE LOOK] Dutch barn house

Eén van mijn favoriete onderwerpen op JULIA VITA zijn denk ik toch wel de binnen kijkers. Ik vind het heerlijk om op zoek te gaan naar de meest prachtige huizen en die dan natuurlijk met jullie te delen. Vandaag: een oude gerenoveerde boerderij in … Nederland!

Dit woonhuis bestaat uit maar liefst twee(!) oude boerderijen die gebouwd zijn in 1730. Dat kan je nog heel erg goed terug zien in de karakteristieke details van de bouw, zoals bijvoorbeeld de houten balken (jullie weten inmiddels denk ik wel dat ik daar gek op ben).

Het contrast van de oude boerderijen gecombineerd met oude, maar ook nieuwe elementen geeft een enorm leuke en fijne sfeer aan het huis. Je krijgt hier wel het oude boerderij gevoel door de verschillende blijvende elementen, maar dan met een wat modernere touch.

De oude (wit geschilderde) houten vloer die er nog in ligt, gecombineerd met de moderne stalen raampartij en dat weer in combinatie met oude vintage meubelen ,maar het geheel helemaal compleet. Natuurlijk doet de inrichting met prachtige meubelstukken en accessoires ook heel veel goeds aan de woning. Ze hebben met de inrichting heel erg goed gekeken naar de eigenschappen van het huis. De inrichting sluit namelijk feilloos aan op de rest van het huis, iets wat naar mijn mening het belangrijkste element is voor het perfecte totaalplaatje.

Af een toe een eye catcher, zoals het drukke behang bij de eetkamertafel, of het felgekleurde aqua tafeltje, maakt het geheel net even iets minder saai en een stuk speelser. De rustige basis in vooral neutrale kleuren zorgt voor een onbezorgde en vooral rustige sfeer, waar je heerlijk mee tot rust kunt komen. Al met al: Ik vind het een prachtig huis!

Bron: Dust Jacket.

Wat vinden jullie van deze woonboerderij? 

Liefs, Julia.

Pssst.. Je kan me nu ook volgen op Facebook, Pinterst, Twitter én Bloglovin

6 Comments

Geef een reactie

