[TRENDS] Urban jungle

Eén van de interieur stijlen die je momenteel erg veel ziet is Urban Jungle. De naam zegt het al: je hebt het idee dat je op de bank zit in, jawel, een jungle.

Ik ben dol op deze stijl, zolang het maar niet té ver gaat (maar dat geld eigenlijk wel voor alle trends en interieur stijlen). Het moet wel nog steeds huiselijk en vooral gezellig aanvoelen. Je moet nog wel een beetje het gevoel hebben dat je binnen bent, in plaats van buiten.

Wat de trend voornamelijk inhoud? Heel veel planten, heel veel groen en heel veel natuurlijke materialen. Dat is wel heel veel heel veel.. Haha! Je ziet deze trend niet alleen veel voorkomen op verschillende blogs en in verschillende tijdschriften, maar ook in verschillende collecties, zoals die van de H&M.

Persoonlijk vind ik dat deze trend in elk interieur toe te passen is, maar ik vind hem vooral heel tof in combinatie met vintage / moderne accenten. Wat ik misschien wel het aller mooiste vind zijn de fantastische wanden bekleed met een jungle behang. Behang met de print van palmbomen, palmbladeren of zelfs flamingo’s, ik ben helemaal fan! Oh, en laten we de cactussen natuurlijk niet vergeten! Ook komen deze prints weer terug in kussentjes, vloerkleden en andere interieur accessoires.

Je ziet ze trouwens niet alleen terug komen in interieurs bij mensen thuis, maar ook steeds vaker in verschillende retail. Bijvoorbeeld restaurants, bars of winkels die deze trend doorvoeren in hun huisstijl.

Bronnen: Bron 1: Happy Interior Blog – Bron 2: Mundadaa – Bron 3: Made by Lemon – Bron 4: Happy Interior Blog – Bron 5: Ananbô – Bron 6: Trendland

Wat vinden jullie van deze interieur trend? Zouden jullie hem toepassen in jullie eigen interieur? Let me know!

Liefs, Julia

Pssst.. Je kan me nu ook volgen op Facebook, Pinterst, Twitter én Bloglovin

6 gedachtes over “[TRENDS] Urban jungle

Geef een reactie

