[INSIDE LOOK] Dutch – New York loft

Eén van mijn favoriete onderwerpen op JULIA VITA zijn denk ik toch wel de binnen kijkers. Ik vind het heerlijk om op zoek te gaan naar de meest prachtige huizen en die dan met jullie te delen. Vandaag: een loft in Den Bosch, met een New Yorkse stijl.

Roomed is één van mijn favoriete online magazines als het gaat over interieur en design. Ik neem er graag dagelijks een kijkje, vooral als ze weer een nieuwe binnenkijker online hebben staan. De prachtigste huizen komen voorbij. Die van vandaag kon ik jullie niet onthouden en ga ik daarom met jullie delen.

Deze ‘loft’ is gevestigd in hartje Den Bosch. De eigenaren van deze loft hebben hiervoor altijd in New York gewoond en wilde het New Yorkse loft gevoel graag meenemen naar Nederland. Een loft is een woning die bestaat uit één ruimte, maar omdat dit huis oorspronkelijk geen loft is, moest er nog een hoop gebeuren. Ze schakelde de hulp in van EVA architecten. Het was voor hun een flinke uitdaging, maar naar mijn mening zijn ze er erg goed in geslaagd.

Hoe ze er een New Yorkse sfeer aan hebben gegeven? Door het gebruik van industriële elementen zoals de stalen trap en balken, de onafgewerkte bakstenen muur en de prachtige betonnen vloer.

Wat ik zelf erg mooi vind aan deze loft is de hoeveelheid lichtinval. Door het licht vanaf het dak naar beneden te komen en de ruimtes niet allemaal dicht te maken, vangt elke ruimte zijn eigen daglicht op. Daar is nog eens even goed over nagedacht!

Door in zo’n open ruimte toch privacy te creëren, hebben ze in het midden van de ruimte een grote houten kubus geplaatst. Zo worden twee ruimtes van elkaar gescheiden, maar wordt de openheid van het loft idee toch behouden.

Goed, laten we binnen gaan kijken!

Sebastian-van-Damme_Maes-Development-7279kopie-1024x906Sebastian-van-Damme_Maes-Development-7247kopie-1024x908Sebastian-van-Damme_Maes-Development-6884kopie-692x1024Sebastian-van-Damme_Maes-Development-6860kopie-1024x471Sebastian-van-Damme_Maes-Development-6983kopie-806x1024Sebastian-van-Damme_Maes-Development-7050kopie-1024x778Sebastian-van-Damme_Maes-Development-7074kopie-780x1024Sebastian-van-Damme_Maes-Development-7200kopie-778x1024

Bron: Roomed

Wat vinden jullie van dit huis? Ik hoor graag jullie mening!

Liefs, Julia.

Pssst.. Vergeet me niet te volgen op Facebook, Twitter, Instagram en Pinterest!

5 Comments

Geef een reactie

