[DIY] Framed Quote – Mothersday

Het is bijna moederdag. Hoog tijd dus om je moeder eens flink in het zonnetje te gaan zetten. 8 mei is het zover, dus hebt nog even de tijd om iets leuks voor haar te kopen, maken of verzinnen. Omdat ik het vroeger altijd geweldig vond om als klein meisje iets voor mijn moeder te maken en dat aan mijn moeder te geven, vandaag daarom voor jullie een DIY! Niet alleen leuk voor moederdag, maar ook voor jezelf. 

Dat gevoel dat je als klein meisje op school of thuis iets voor je moeder had gemaakt en je dat dan op je kamer had verstopt tot dé dag. Ik was altijd een beetje zenuwachtig of ze het wel mooi zou vinden. Natuurlijk vond ze het altijd geweldig. Ben je nou niet zo creatief, of heb je geen tijd om iets te maken? In deze blogpost voor Ookinhetpaars schreef ik over moederdag cadeautips. Wellicht dat daar iets tussen zit!

IMG_0136

Vandaag maken we deze superleuke fotolijstjes, die geïnspireerd zijn op mijn framed feather DIY. Het leuke aan deze DIY is dat je hem helemaal kan personaliseren. Door er een favoriete quote in te zetten van jou of je moeder, een herinnering of een grap, maak je het niet alleen persoonlijk, maar ook nog eens meningsvol.

Wat heb je nodig?

  • Een lijstje. Let op: Deze lijstjes mogen geen achterkant hebben en moeten dus aan de binnenkant volledig van glas zijn. Deze zijn te koop bij de Action.
  • Watervaste stift, of een stift dat geschikt is voor op glas. Deze zijn hoogstwaarschijnlijk ook te koop bij de Action. Zo niet, ga dan even langs de Hema!
  • Quote inspiration! Als je zelf nog geen quote in gedachten hebt, kijk dan zeker even op Pinterest. Daar is genoeg te vinden!

Wat je moet doen?

Haal de glaasjes uit het frame en teken/schrijf op één van de glaasjes met de watervaste stift je favoriete quote, of een quote passend bij je moeder. Ik koos voor de tekst: ‘You are a whole lot of lovely’. Niet zo’n vaste hand? Print een foto van de quote uit en leg deze onder het glas. Op deze manier kan je hem makkelijk overtrekken en heb je een erg mooi eindresultaat!

Doe de glaasjes vervolgens weer in het frame en klaar ben je! Een super easy, niet duur en behalve dat ook nog eens mega leuk. Succces!

Tip: ze zijn ook heel leuk in combinatie met de Framed feather DIY waarop ik deze heb geïnspireerd! 

IMG_0140 2

Gaan jullie deze DIY zelf ook uitproberen? Zo ja: laat me het eindresultaat zien via Facebook, Twitter of Instagram!

Liefs, Julia.

Pssst.. Vergeet me niet te volgen op Facebook, Twitter, Instagram en Pinterest!

 

9 Comments

Geef een reactie

