[INTERIOR] Outdoor Dinner Party – pt. 2

Zoals ik in het eerste deel van dit artikel al beloofde: vandaag het eindresultaat van de styling klus voor mijn moeders’ outdoor dinner party! 

Als eerst: wat was het een geslaagd feestje. Met een iedereen eerst lekker een aperitief drinken aan de Gin Tonic bar. Daarna aan tafel voor een 5 gangen diner en tot slot alles aan de kant, de muziek harder en lekker dansen. Gezellige mensen, lekker eten en drinken én lekker dansen. Een betere combinatie bestaat haast niet.

2 dagen ben ik bezig geweest met de styling en het opbouwen van het feest. Iets meer werk dan dat ik van te voren gedacht had, maar dat maakte niet uit. Ik deed het graag! De accessoires en decoratie die we hebben gebruikt heb ik door de weken heen verzameld. Zo heb ik verschillende dingen bij de Hema gekocht, bij de Action maar ook heb ik een bestelling gedaan online bij Partydeco.nl. Dit is dan ook meteen een tip: Wanneer je weet dat er een feestje aan zit te komen, moet je al om je heen gaan kijken. Wanneer je (bijvoorbeeld in de sale) leuke dingetjes tegen komt voor een niet al te hogen prijs, moet je ze gewoon meenemen! Vooral leuke slingers, ballonnen of kaarsjes komen altijd van pas.

Woensdag kwamen ze de tent opzetten. Omdat we niet op de weersvoorspellingen aan kunnen, hebben we het zekeren voor het onzekere genomen. We hebben een flinke overkapping waar we onder konden zitten eten. Maar wanneer het regent, wil de regen daar nogal eens onder slaan. En natuurlijk wilde we ook lekker droog kunnen dansen, vandaar de keuze voor een tent. De tent was enorm leuk en paste mega goed in de sfeer, het maakte het ook een stuk meer aangekleed en gezellig.

Schermafbeelding 2016-06-07 om 15.38.40

Vrijdag ben ik begonnen aan mijn DIY’s voor het feestje. Onder andere de tassel slinger heb ik zelf gemaakt. Deze heb ik als DIY pakket besteld bij Partydeco.nl. Helemaal voorbereid kwam hij bij mij aan. Ik heb alleen de tassels in elkaar moeten draaien en ze aan de slinger moeten bevestigen. Ondanks dat dit erg makkelijk klinkt, ben ik hier toch nog een hele tijd mee bezig geweest, maaar.. resultaat mag er wezen!

Ook de naamkaartjes hebben we zelf gemaakt. De naamkaartjes zijn gemaakt door een vriendinnetje van mij, Aaisja. Ze maakt de mooiste dingen en heeft ook de uitnodiging van het feest gemaakt. Check ook even haar website, Facebook en Insta. Want ze maakt de mooiste tekeningen die ze ook nog eens verkoopt!
Vervolgens heb ik voor de naamkaartjes houdertjes gemaakt van kurken van mama’s favoriete wijntje. Hier heb ik met een kartel mes schuin ingesneden en de kaartjes in gedaan. Het zag er zo leuk uit!

Zaterdag was het natuurlijk tijd om de decoraties op te gaan hangen, de tafel te dekken en de laatste puntjes op de i te zetten. En oh, wat ben ik stiekem trots op het eindresultaat! Niet alleen ik was er blij mee, maar (het aller belangrijkste) mijn moeder ook. Vooral wanneer het wat donkerder werd en de lampjes goed uitkwamen, was het allemaal op zijn aller mooist.

Wat vinden jullie van de Styling? Let me know! Ik ben benieuwd 🙂 

Liefs, Julia.

Pssst.. Vergeet me niet te volgen op Facebook, Twitter, Instagram en Pinterest!

 

15 gedachtes over “[INTERIOR] Outdoor Dinner Party – pt. 2

  1. Ik en al m’n gasten waren flabbergasted!
    Wat was het mooi! én heel stijlvol!
    Dat is nog eens leuk 50 worden 😀
    You did a very good job!
    Ik ben mega trots. X

  2. Waauuw, echt heel mooi gedaan! Ik hou er ook ontzettend van om feestjes helemaal tot in de puntjes te decoreren en vind jullie party decoratie echt heel erg geslaagd! Lieve groet, Els

Geef een reactie

