[INTERIOR] It’s all in the details

Zoals Charles Eames zegt: The details are not the details, they make the design. Hier ben ik het meer dan mee eens.

Wanneer ik ergens mee bezig ben, ergens naar toe gaan, het maakt niet uit wat, let ik altijd op details. Of dit nu is bij fashion, interieur of iets anders, goede details maken me intens gelukkig. Het is iets wat niet altijd iedereen (meteen) op zal vallen, maar de mensen met oog voor detail wel. Een interieur ontwerp waarbij niet genoeg aandacht is besteed aan de details is saai, niet verassend. En laat ik nou net wél van een verrassend interieur houden.

Oké, details dus. De details kunnen van alles zijn. Van de afwerking met bepaalde materialen, tot bepaalde accessoires. Het neerzetten van net dat extra fotolijstje in een andere kleur, noem maar op! Denk bijvoorbeeld ook aan een voorwerp die je totaal niet in een interieur zou verwachten. Zoek naar details die in jouw interieur passen, die jouw interieur net even iets spannender en speelser maken. Zo zorg je ervoor de jouw interieur net even anders is dan alle anderen, en het kan een interieur ook nog eens erg persoonlijk maken!

Vooral van details in vloeren ben ik fan. Een vloer kan zo veel spannender worden wanneer je er een klein detail aan toevoegt. Bijvoorbeeld een mooie gouden voeg, of het gebruik van 2 verschillende materialen. Ook kan ik een goede afwerking wel waarderen. Een afwerking waar net even iets meer over na is gedacht en waar net even iets meer tijd in gestoken is. Dat maakt een ontwerp niet alleen uniek, maar geeft het ook nog eens een stijlvolle uitstraling.

Bronnen: Bron 1: Decoholic – Bron 2: Marazzi – Bron 3: Atelier Turner – Bron 4: Contekst – Bron 5: House and Garden – Bron 6: Knstrct – Bron 7: Interior ID – Bron 8: Appartment Therapy

Letten jullie bij een interieur vaak op de details?

Liefs, Julia

Pssst.. Vergeet me niet te volgen op Facebook, Twitter, InstagramPinterest , én Bloglovin

 

 

3 gedachtes over “[INTERIOR] It’s all in the details

Geef een reactie

