[LOVE] Biënnale Interieur Kortrijk 2016

Dit jaar, afgelopen maandag om precies te zijn, was ik voor het eerst aanwezig op de Biënnale Interieur Kortrijk. Dit is dé interieur beurs die je gezien moet hebben. Vandaag voor jullie een sfeer impressie en wat mij opviel tijdens het bezoeken van de beurs. 

Vanuit school werd ons aangeraden deze beurs zeker te gaan bezoeken. Ook stond deze beurs al een tijdje hoog aan mijn lijstje om nog eens naar toe te gaan, dus dat waren 2 vliegen in één klap. Daarom vertrok ik Maandag 16 oktober met 3 vrienden van school naar Kortrijk, op naar de Biennale!

Onze dag begon bij het Textiel museum in Kortrijk. Daar was een expositie gaande, namelijk: ‘Wild things’. In die expositie presenteren Lidewij Edelkoort en Philip Fimmano door hun geselecteerde hedendaags design. Deze expositie loopt nog tot 4 december, dus je hebt nog ruim de tijd om er een kijkje te gaan nemen.

IMG_7049.jpg

Daarna gingen we meteen door naar waar de Biënnale eigenlijk echt om draait, namelijk de Biënnale interieur expo! Dit is een beurs waar talloze merken hun nieuwste designs en collectie presenteren. Er staan merken als Norman Copenhagen, Flos, en nog véél meer. Wat mij opviel die beurs was heel veel goud. Is het heel erg vernieuwend? Nee.. Niet echt. Ben ik er blij mee? JA! Zoals jullie weten hou ik enorm erg van goud. Daarom vond ik het ook heel erg fijn om te zien dat goud in werkelijk alles toegepast kan worden. Niet alleen meer in woonaccessoires, maar ook in meubels, keukens, douches en kranen.

IMG_7088.jpg

IMG_7103.jpg

Een ander ding wat mij op viel was marmer. Laat marmer samen met goud nou mijn favo combinatie zijn. Het leek wel of alles op mijn smaak afgestemd was. Wederom was dit niet heel erg vernieuwend, maaaaaar was ik er wel weer erg blij mee.

IMG_7111.jpg

IMG_7115.jpg

Ook opvallend: veel retro meubels. Houten meubels met een oude retro look en feel die perfect afgewerkt zijn. Ik ben verliefd.

IMG_7058.jpg

Wat mij last but nog least opviel was: burnt wood. Dit is zwart hout wat ‘verbrand’ lijkt. Het is dus niet zwart gespoten / geschilderd hout. Ik vind het prachtig, vooral in combinatie met de bovengenoemde dingen die mij deze beurs zijn opgevallen: goud, marmer en retro.

Dit was mijn dag op de Biënnale met de dingen die mij daar op zijn gevallen. Zijn jullie dit jaar zelf ook naar de Biënnale geweest?

Liefs, Julia.

Pssst.. Vergeet me niet te volgen op Facebook, Twitter, InstagramPinterest , én Youtube.

 

Een gedachte over “[LOVE] Biënnale Interieur Kortrijk 2016

  1. Altijd fijn om iemand anders z’n review te lezen over de interieurbeurs 🙂 Het goud was me persoonlijk niet direct opgevallen maar dat is hoogst waarschijnlijk te wijten aan het feit dat mijn aandacht op al het marmer gevestigd was, oops can’t help myself…
    Hanne

Geef een reactie

