[DIY] Framed feather

Je ziet ze overal voorbij komen: ingelijste veertjes. Erg leuk in je interieur! Eén nadeel: Ze zijn erg duur. Gelukkig kan je ze ook heel gemakkelijk en voor weinig geld zelf maken!

Ik vond de lijstjes veel te duur voor wat je er voor kreeg. Dus ik besloot ze zelf te gaan maken. 5 minuten en een paar euro’s later was ik klaar. Hoe? Dat ga ik vandaag met jullie delen!

Wat heb je nodig?
~ Veren naar keuze. Deze kun je kopen bij verschillende (hobby / lifestyle) winkeltjes. Die van mij kocht ik in Amsterdam bij MaisonNL op de Utrechtsestraat.
~ Lijstjes waar de veer in past. Maar let op: Deze lijstjes mogen geen achterkant hebben en moeten dus volledig (op de rand na) van glas zijn. Deze zijn te koop bij de Action.
~ Een hamer.
~ Een harde onderlegger. Bijvoorbeeld een snijplak of een oud stuk hout.

Wat moet je doen?
Omdat de veren redelijk dikke stelen kunnen hebben, moeten ze plat geslagen worden voordat ze in de lijst passen. Neem hiervoor je onderlegger en leg daar de veer op. Sla met de hamer de veer plat. Let op dat je dit voorzichtig doet, je wil de veer (en je vingers) natuurlijk niet beschadigen.

Als de veer plat is plaats je hem tussen de twee glazen platen en schuift ze weer terug in het lijstje. En… You’re done! Simple as that!

Tip: combineer de ingelijste veren, zoals ik heb gedaan, met verschillende prints, teksten en afbeeldingen in dezelfde soort lijstjes in verschillende groottes. Ook kun je ze leuk neerzetten in een setting met verschillende boeken, kaarsjes en andere decoratie.

Wat vind jij van deze ingelijste veertjes?

Liefs,
Julia.

10 Comments

Plaats een reactie