[INTERIOR] Back to school

Het is weer (bijna) tijd om naar school te gaan, of weer aan het werk. Hoog tijd dus voor een nieuwe werkplek waar je rustig je huiswerk kan maken, kunt studeren of thuis aan het werk kunt. 

Voor de meeste is de vakantie al voorbij of is de einde van de vakantie in zicht. Velen zullen weer naar school of werk gaan, sommige beginnen misschien aan een nieuwe uitdaging. Zoals een nieuwe studie of een nieuwe baan. Hoe veel leuker is het om aan iets nieuws te beginnen met een nieuwe werkplek? Een inspirerende en motiverende werkplek, zodat je je jaar helemaal goed kan gaan beginnen.

Voor de perfecte werkplek moet je bij je zelf na gaan wat je er moet gaan doen. Zit je er veel achter de computer? Of ben je juist veel bezig met tekenwerk? Misschien zelfs wel een combinatie van beide. Voor mij moet een werkplek rust uitstralen. Maar tegelijkertijd moet het er ook wel aantrekkelijk en inspirerend uit zien. Wanneer er te veel staat, zal ik te veel afgeleid worden wanneer ik moet studeren. Wanneer ik bezig zal zijn voor mijn blog, kan er juist weer wel veel om me heen staan, omdat ik dan minder snel ben afgeleid. Dit is natuurlijk voor iedereen verschillend, dus ga na wat voor jou de fijnste omgeving is om in te studeren of werken, en pas daar je ontwerp op aan.

Je maakt een werplek inspirerend door je doelen visueel te maken. Hang inspirerende foto’s van je doelen op, of je doel in een mooie typography en een mooie lijst. Zo kan je niet vergeten waar voor je aan het werk bent en waarvoor je al die dingen doet. Ook maak je het op deze manier helemaal eigen.

Door het gebruik van natuurlijke kleuren en materialen straalt je werkplek rust uit. Die rust van je werkplek zorgt ook voor rust bij jou. Denk dus goed na over het kleurenpallet wat jij toe wilt passen. Wanneer je felle kleuren gebruikt zal je sneller afgeleid zijn en zal het (ook in je hoofd) meteen wat drukker worden.

Tip: het ‘Pegboard‘ en het ‘Iron mesh moodboard‘ zijn ook érg goed toe te passen om je werkplek net even iets leuker te maken. 

Bronnen: Bron 1: Stylizimo – Bron 2: Hubsch Interior – Bron 3: Obly – Bron 4: Coco Lapine Design – Bron 5: This old apt – Bron 6: Hummbly

Is jullie werk/studeer-plek al klaar voor het nieuwe jaar?

Liefs, Julia

Pssst.. Vergeet me niet te volgen op Facebook, Twitter, InstagramPinterest , én Bloglovin

 

 

5 Comments

  1. Heyhey Girl! Mooie ideeën Love It!😍 Dit komt echt van pas want believe it or not ik ben bezig met het zoeken naar inspitatie om mijn werkplek naar mijn smaak te maken. Er zat zeker leuke dingetjes tussen die ik kan combineren met wat ik in gedachten heb. De zwarte / donker grijze muur ik heb ik al. Yay! Het is dus leuk om te zien hoe ik het kan decoreren.
    ThnQ Girl for Sharing! Nee helaas, ik is mijn werkplek nog niet klaar maar ik hoop rond oktober mijn werkplek compleet af te hebben naar mijn smaak. Ohwww Yeah!😎

    Defenitly een leuk artikel!😄 Ik ben ook dol op decoreren, girl! Leuke blog!
    Hugz, Miss B.💋

      1. Heyhey Girl! your’e welcome dear ik heb het met veel pezier gelezen!
        Yesss! Defenitly! Het komt echt van pas! 😄😄😄 Yes me too! Wanneer het helemaal ready is dan maak ik picz! Het duurt nog even hoor voordat het klaar is hihihih!

        Liefs, Miss B.💋

Plaats een reactie